Powered By Blogger

събота, 18 август 2012 г.

Необходимост ли е….








*****

необходимост ли е приливът
когато
една вълна изгубва океана
попила там –
във пясъчното злато
за него плаче тя пак
разпиляна

необходимост ли е отливът
когато
една вълна прегръща океана
потънала
в мастилено дълбоко
в прегръдката му
само е разбрана

необходимост ли е по брега
да ходиш когато
във простора се откриваш
и в хиляди неписани
закони
ти своя път сред звездното
съзираш

необходимост е единствено
Зората
в която се оглеждаш мълчаливо
а после стъпките ти –
песен във водата
към бъдното
отнасят те щастливо

@Eli
                     
                            

 ***

3 коментара:

  1. Според мен е необходимост, Еличке... И в любовта има приливи, отливи... :)

    ОтговорИзтриване
  2. Привет, Марински,
    снощи попаднах случайно на един филм с Хавиер Бардем. Много ми харесва той - има някакво такова мъжкарско излъчване, хъм... завид, завид благородно на Пенелопе Круз..... :)))

    Във филма ме впечатлиха две неща, които двама от героите казаха.
    Първото беше реплика на едната героиня - тя каза така - обичам съпруга си, но не съм влюбена в него. И разсъждаваше по-натам как тази обич не и е достатъчна, за да остане в бъдещето с него от една страна, но пък от друга призна, че изпитва невъобразим страх какво ще се случи като остане сама.... и се чувстваше виновна, че така оценява техните отношения.
    Извод някакъв си възможен за мен : Обичта е константа, усещането за влюбване (влюбеност) е променливата величина - "нещото" с приливите и отливите. И оттам въпроса когато се загуби баланса на двете т.е. не са в една посока как се отсъжда кое е главното и кое второстепенното? :)

    Другата реплика беше на героя на Хавиер Бардем, който каза така : Романтичната любов е само и единствено платоничната.... А в този ред на мисли аз да попитам - В какво се превръща романтичната любов, когато има и физическа осъщественост? Става ли по-малко романтична? Превръща ли се в даденост, в навик, загубва ли магията и очарованието си?....

    пп : Филмчето се казва "Ники, Кристина, Барселона"!:)
    Хубава неделя от мен и ползотворни размисли. Ще чакам евентуално да завържем дискусия по темата....

    Ели

    ОтговорИзтриване