Powered By Blogger

събота, 10 септември 2016 г.

И аз така...



"Аз вече нямам търпение за някои неща, не защото съм станала арогантна, а просто защото съм стигнала до точка в живота си, когато не искам повече да губя време за това, което не ми харесва или ме наранява. Нямам търпимост към цинизма, към прекомерния критицизъм и изисквания от всякакъв вид. Загубих желанието да се харесвам на тези, които не ме харесват; да обичам тези, които не ме обичат и да се усмихвам на тези, които не ми се усмихват. Вече не прекарвам и една минута с тези, които лъжат или искат да манипулират. Реших да не съжителствам повече с претенциозността, лицемерието, нечестността и евтините похвали.
Не се нагаждам към общото клюкарстване. Мразя конфликтите и сравненията. Вярвам в един свят на противоположностите и затова избягвам скованите и непоколебими в увереността си хора. В приятелствата мразя липсата на лоялност и предателството. Не се разбирам с тези, които не знаят кога да направят комплимент или да кажат окуражителна дума. Преувеличенията ме отегчават и ми е трудно да приема хора, които не харесват животните. И най-вече нямам търпение за хора, които не заслужават моето търпение."


Мерил Стрийп



снимка и цитат
Клуб Дамски свят във ФБ





NOTE: Вчера неочаквано търсейки нещо друго се върнах към едно старо стихотворение за майка ми, което съм писала преди три години и половина. Странно как през призмата на времето осъзнаваш, че към него момент Вселената ти е прошепнала дадени неща, тогава си ги разбрал по един начин, а след време звученето и изводите стават доста различни. Продължавам да съм в полосата между двата свята. Чувам шепотите и на двата. Времето за вълшебства наближава. Пристъпваме бавно в подготвителните акорди. Без страх. Времето уравновесява везните. После безвремието ще го прави. А ние ще сме някъде далеч, при звездите. Далеч от суетата, конфликтите, всички онези малки неща които ни правят уязвими и ни нараняват в ежедневието. Силни в своята вечност и неотменимост. Аз също като Мерил Стрийп отдавна нямам време за губене. Научих житейските уроци. Преборих наивността и сляпата вяра. Вървя прегърнала обичането си и споделям себе си на света, но най-вече на хората дишащи в една тоналност с цвета на душата ми. Приемам различните, не ги виня, не ги осъждам. Времето за противопоставяне отмина. Съзнанието ми е ориентирано към общото, главното, толерантността и състраданието. Не мога да обичам тези, които са ме наранили и предали. Все още съм издигнала високи стени спрямо тях и просто ги наблюдавам, отдалеч, безмълвна. Друг ще ги наказва за гнета. Може би едва след възмездието душата ми ще полети веднъж завинаги освободена и пречистена. В друго измерение. В друг свят. Моя свят.

Ели    



Понякога отвъд...

понякога се вглеждам със надежда
в открехната по пътя ми врата
невидим звън към нея ме отвежда
но прагът И прекрачвам в тишина

попадам в чудно хубава градина
със стар фонтан беседка и трева
затичвам по алеята щастлива
защото в края И ме чака Тя

усмихва ми се после ме прегръща
погалва ме със бледата ръка
задъхана я питам в цвят окръжност
„Кога ще се завърнеш у дома?”

очите И във моите потъват
и отразяват кротка самота
„Заминах си отдавна, дъще,
ала във тебе винаги трептя.”

повежда ме по стръмното нагоре
изкачваме невидима скала
а там ни чака мъдър звездоброец
надява ми от ветрове крила

„Политай, дъще, времето е твое
и все така обичай радостта,
за този, който не очаква всъщност,
се случва най-красиво Любовта.”

„Не искам, мамо, искам да остана,
да бъдем само двете във едно.”
„За този миг, дете, е много рано,
ще бъде пак каквото е било.”

смълчавам я за сбогом в синевата
целувам я по нежното лице
а после в миг политам към безкрая
на спящото си огнено сърце

04.01.2013г.
Елица




*****

2 коментара:

  1. Прекрасно е, имало е защо да си го спомниш!.. Дан

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Някакви шепоти от отвъдното, Дан!
      Най-важна е строфата - "Ще бъде пак каквото е било"...
      Аз съм дълбоко свързана с майка ми на духовно ниво и ден след ден живея с надежда, Дан! Едно пламъче грее вътре в мен и ми казва бавно и безотказно да вървя по пътя, а той ще ме отведе при нея и всички недоизживени мечти ще се сбъднат...
      Благодаря ти за коментара и милите думи!

      Ели

      Изтриване