Powered By Blogger

неделя, 12 март 2017 г.

Момичето с разплаканите очи....








NOTE: Днес синът на кръстницата ми ми изпрати една стара снимка, на която сме с майка ми и баща ми преди близо 30 години. Те са млади и прекрасни, а аз съм дечко на гърдите с лента Отличник. Стана ми толкова мило и съм толкова благодарна на кръстницата ми, че пази тези хубави спомени и си ги споделяме хей така в неочаквани моменти. Поплаках си, защото майка ми и сега след цели 26 години продължава неистово да ми липсва. Една част от душата ми си отиде с нея и тази празнина нищо и никой не може да запълни. Болката стана по-поносима откакто си имам Жоро и сладките ни момченца, но едно пламъче тлее у мен през световете с вяра, че ще дойдат вълшебни времена и пак ще се прегърнем с мама, завинаги! После следобеда прочетох при Катето (troia)  Приказката за момичето с разплаканите очи и останах много впечатлена. Прехвърлих се при Вальо (valben) и там се срещнах с първообраза на историята. Ненадейно ме споходи вдъхновение, седнах и измислих продължение и една възможна развръзка на това вълшебно повествование. В моята приказка втъках елементи от любими филми, които са оставили трайни белези в съзнанието ми – от филма „Кил Бил” си взех идеята за жйлтите дрехи на героинята и вълшебната рапира, с която тя въздаде справедливост, а то „Онова прекрасно някъде” с Рой Дюпюи си взех идеята за потапянето в магическите води на езерото, достигането до тотално смъртно състояние и освобождаване на духа, а накрая  възраждането за нов живот на пречистените от отровата дух и тяло.  Катето каза, че се е получило добре. Измислих образа на феята на езерото, покрай мислите за майка ми. Никой и нищо не може да разруши майчината обич и спаситалната сила, която тя крие в себе си.  Надявам се, че тези които надникнат в този пост ще усетят магията, която ме владееше докато писах. Разказчето е написано буквално на един дъх!

12.03.2017г.
Ели


Ето първообразите на вдъхновението:
Вальо
Катето

А ето и моето повествование:
Момичето с разплаканите очи....
/някакво продължение по разказите на valben и troia/

Отново бе нощ по Пълнолуние и звездите огряваха гладката сребърна повърхност на езерото. Този път девойката със златиста коса беше облякла жълт панталон и жълта риза, а в ръцете си държеше рапира. Бе решена да защити принца от покварените желания на злата вампирска вещица. Големите и очи отразяваха лунната светлина. Тази нощ в тях нямаше сълзи, а тиха решимост доброто да надвие кроежите на злото.  Някъде се чу писък на сова. Дърветата леко поклащаха клони в такт на вятъра и отмерваха стъпките на принца към омагьосаното езеро.
След миг се показа от края на гората и забърза към чудно красивата девойка. Привлече го светлината, която струеше от нея. Прилижи я и протегна търсещи ръце. Искаше да я приласкае в обятията си, двамата да се завъртят в страстен пирует и да се изгубят в безкрайното небесно пространство.  Но тя не помръдваше. Беше хванала здраво рапирата и очакваше. На около 10 крачки от нея принца просто замръзна. Не можеше да отдели поглед от красивото и лице и изящната фигура. Изведнъж задуха силен вятър и сякаш от нищото пред чудно красивата девойка от небесата се спусна жена с гарваново черни коси, остър нос и пронизващо сини очи. Черен плащ покриваше раменете и, а очите и мятаха светкавици.
-         Здравей, любими – отрони нежно – Призовах те и ти дойде.
Принцът изпадна във вцепенение. Започна да мести поглед от момичето със златните коси към чернокосата дама. Не знаеше какво да отговори.
-                    Чакат ни дълги и честити дни съвместен живот – продължи с омайващ глас вещицата – Вече познаваш моята компаньонка. От години изпълнява заповедите ми. Моето вълшебно огледало ми посочи пътя към теб, но ако беше ухапан от мен можеше да умреш. Моята отрова е смъртоносна. Затова изпратих Нея – един от най-верните си войни, единствената която устоя на отровното ми ухапване. Вероятно защото е дъщеря на магическата фея на езерото. Но, любими, да се съсредоточим над нас. Ще ти предложа невероятни изживявания в царството на мрака, жестока любов и страст, която само си сънувал, а накрая ще ти родя и деца – вампирска армия, която веднъж за винаги ще оттърве света от тази напаст – хората и техните романтични представи за съществуване.
Принцът я слушаше като хипнотизиран. Не знаеше нито какво да каже, нито какво да мисли. Опитваше се да срещне големите тъжни очи на златокосата девойка, но не успявя. В момента, в който вещицата свърши своята словесна тирада неочаквано златокосото момиче размаха рапирата, нададе вик и заби острието в гърба на злото. Вещицата се завъртя в пирует и се издигна над земята. Обърна се светкавично и изпрати мълния по момичето. Процеди през зъби:
-                    Така ли ми се отблагодаряваш за годините благоволение и за това, че те взех под своето покровителство.
-                    Ти не бе моя покровителка, а ме превърна в робиня. Милион години изпълнявам безропотно прищевките ти, но дойде време да сложа край. Няма да ти позволя да превърнеш чиста душа, като тази на принца в поредния роб и изпълнител на тъмните ти желания и низки страсти.
Момичето полетя във въздушното пространство и се понесе стремглаво към вещицата. Жълтите и дрехи проблеснаха на лунната светлина. Очите и искряха.  Рязко заби рапирата в сърцето на вещицата, а с ръка хвана и опъна черната и дълга коса. Свари вещицата непотготвена, но тя бързо се окопитила и успя да отблъсне удара, но рапирата остана в сърцето и. Раната ставаше все по-голяма и по-голяма. Вещицата започна да губи енергията си. Събра сили, обаче, с костеливи ръце успя да хване момичето за лактите и докато двете се бореха летейки заби кривите си зъби във врата на девойката. Започна да пие кръвта и, но това не връщаше силата и. Вещицата не знаеше, че рапирата в сърцето и е вълшебна и че веднъж прободена в това място, по Пълнолуние, със силата и е свършено. И така силите и я напуснаха. Постепенно вещицата отслаби своята хватка и златокосото момиче падна на брега на езерото. Вещицата се опитваше да извади рапирата, но бе невъзможно. Дойде и края – избухна силна бяла светлина, която се разпръсна на изток и запад, а след това тялото на вещицата се превърна в прах и се посипа във водите на езерото.
Зашеметен от случващото се, принцат се втурна към чудно хубавата девойка, която лежеше бездиханна. Отровата на вещицата беше проникнала в капилярите и и почти беше изпила живота на момичето. Лежеше със затворени очи. Тогава принцът дочу сякаш ехо над водите на езерото:
-                    Потопи я във водите и я задръж под водата, докато сърцето и напълно замлъкне. Потопи я... Потопи я...
Взе принцът девойката на ръце и я отнесе до езерото. Навлезе в него, след което потопи цялото и тяло под магическата вода. Остави я да лежи в мекото водно легло. Двамата застинаха, докато и последния дъх се отрони от гръдите на девойката и душата и напусна тялото. В същият момент принцът почувства, че трябва да я извади. Прегърна тялото и и я изнесе на брега. Не усещаше ударите на сърцето и. Положи я на меката трева, помилва мокрите и коси, целуна бледите и красиви устни. Взе ръката и в ръце и безмълвно отправи молитва към небесното, красивото момиче да се събуди. В същия момент заваля дъжд. Лека усмивка се появи на лицето на девойката. Тялото и потрепери, а в следващия миг тя отвори вълшебните си големи очи.  Погледна към принца и прошепна:
-                    Благодаря ти. Ти ме спаси. Благодарение на езерото, тялото ми е напълно пречистено от отровата на старата вещица. Години наред пиеше от кръвта ми, за да изглежда млада. До сега щях да съм мъртва, ако не бе връзката с вълшебната ми майка – феята на езерото, чията енергия не позволяваше на отровата на вещицата да ме погуби напълно. Когато ме потопи в езерото и душата ми се освободи, тялото ми се излекува, а силата на майчината обич ме възкреси за нов живот. Вярвам, че заедно ще открием начина да излекуваме и теб от отровата на вещицата. Усещам обич към теб. Нека дадем шанс на това красиво чувство да израстне и се разгърне.
Принцът я гледаше безмълвен. После я прегърна и сля с нея сърцето си. Беше безкрайно благодарен на феята на езерото.

12.03.2017г.
Елица

Няма коментари:

Публикуване на коментар